Marco's Rood!

Beste vriendinnen

Mijn moeder en ik
Welkomsttekst
Welkom op Lunarda's weblogje.
Klokje
27 28 29 30 31
Zoeken
Ik ben jarig!
Jeeeejj, vandaag heb ik mijn 47e levensjaar bereikt.
Ik vind het altijd bijzonder spannend wat een nieuw jaar mij gaat brengen. Elke dag is eigenlijk cadeautje wat je zorgvuldig uit moet pakken. En vandaag ga ik van die eerste dag een feestje maken!

Oude en nieuwe herinneringen

Als jong meisje hield ik van het samen zijn van ons gezin. Samen gezelschapsspelletjes doen, samen de slappe lach krijgen, samen koken en bakken...
Met mijn moeder ging ik elke vrijdag de grote boodschappen halen in de supermarkt en met mijn vader ging ik met regelmaat op zaterdag mee naar de markt waar we de verse producten kochten. Ook met mijn jongere broer Otti deed ik veel samen. Buiten spelen, met een groep gaan zwemmen en vaak lachen. Ik bewaar daar mooie herinneringen aan.
Toen ik moeder werd, hoopte ik iets van die gezelligheid en het samen iets ondernemen op mijn kinderen over te brengen. Wat is het dan fijn om te merken dat dit gelukt is. De kinderen helpen elkaar waar nodig, spelletjes worden samen gespeeld. Met regelmaat bieden ze aan om mee boodschappen te doen. Degene die niet mee gaat, helpt mee met opruimen van de gekochte waar. Gisteren heb ik met Mariska de kerstboom opgezet en vanmiddag hebben Angelo en ik alvast wat kerst inkopen gedaan.
En weet je wat nu zo fijn is, het is vanzelfsprekend!

Eigenlijk is het een beetje droevige dag, 12 jaar geleden nam ik afscheid van mijn ouders die voor drie maanden naar Curacao vertrokken. Mijn vader kwam enkele maanden daarna te overlijden en kwam dus niet meer terug...
Toch ben ik niet zo verdrietig, want ik heb in mijn eigen huis de gezelligheid van vroeger en daardoor voelt mijn vader altijd heel dichtbij

Symphonica in Rosso 2015
Symphonica in Rosso 2015!

Wat heb ik ernaar toe geleefd en wat heb ik ook genoten!
Eerst het gestress om de kaartjes natuurlijk, want je weet, als het om Marco's concerten gaat, moet je eerst handelen en daarna nadenken of je niks in je agenda hebt staan op de datum van de show!
Maar dat is uiteraard niet zo, want voor SIR moet eigenlijk alles wijken...
Samen met Kim-Ashley heb ik leuke rode accessoires gekocht om vooral aan te geven dat rood is wat rood hoort te zijn.
In de weken vooraf gaand begon het steeds meer te kriebelen en gooide Marco ook nog pardoes het prachtige nummer 'Mooi' de ether in.

A van Auto
De A van Auto.

Op het eerste gezicht heb ik daar niets mee, ik heb wel mijn rijbewijs en heb ook enkele jaren gereden, maar al zo'n 11 jaar is mijn vervoermiddel mijn fiets.
Of zo nodig de trein, bus en natuurlijk de benenwagen.
Na enig speuren in mijn geheugen wist ik over welke auto dit logje moest gaan.

In Symphonica in Rosso stijl
Toen ik op de log van de moderators zag dat ze headers in SIR stijl wilde maken, bedacht ik me geen moment en stuurde vrij snel erna een aanvraag.
Marja heeft weer veelvuldig gebruik gemaakt van haar talent met behulp van
knip en kleurwerk.
En wat een prachtige creatie is daar uitgekomen.

En zeg nou zelf, als je dat ziet wil je toch meteen al dat het 23 oktober is??
Macha danki lieve Marja

Marco Borsato, let's get ready.......

Zomerdrankje

Bij het woord zomer begint mijn bloed al sneller te stromen. En het zal geen verassing zijn als ik zeg dat mijn favoriete drankje uit het land komt waar het altijd zomer is: Curacao!!

Maar eerst blijven we even in Nederland, bronsgroen eikehout, waar ik geboren ben....

Meiden dagjes

De vakantie is voor mij bij uitstek de gelegenheid om uit te rusten én om dat broodnodige luieren af te wisselen door leuke dingen te ondernemen.
Nu heb ik recent dus vier hele heerlijke uitjes beleefd en daarover gaat dit logje.
Waarvan akte :-)

Sorry Borsato zonnebril
Ik ga op vakantie en neem mee........ Een heleboel spullen die ik niet gebruik en ook vergeet ik elk jaar wel iets.

Maar, zolang ik mijn pinpas bij me heb kan er natuurlijk iets gekocht worden waar ik niet buiten kan.
Dacht ik!

Totdat ik die supercoole Marco Borsato zonnebril vergat in te pakken.
En hij wilde zo graag mee.

Want zeg nou zelf, ontspannen zonnen op een gemakkelijke stoel, of liggend in het gras. Daar wil elke zonnebril de schittering wel opvangen.
Maar ik was daar dus, in de Limburgse Peel, kijkend naar al die fantastische lijven,boekje lezend, genieten van een lekkere maaltijd en starend over het water........

Ik genoot volop totdat ik het Strandlaken/Zonnebril logje van de tifosi las. Want de schrik sloeg om mijn hart, ik had die bril niet bij me. Stom, stom, stom van me. En op dat moment heb je aan een pinpas dan niets hè.

Op deze locatie had ik zo'n leuke foto's mét zonnenbril kunnen maken. *zucht*

Eerlijk is eerlijk, we hebben ons uitstekend vermaakt!

Maar bij thuiskomst ben ik gelijk aan de slag gegaan, nadat ik uitgebreid mijn excuses heb aangeboden aan de MB zonnebril......

Hij mocht de hoofdrol spelen in het zwembad, dobberend op de zwarte zwemband.

Mee aan tafel, terwijl we buiten genoten van zelfgemaakte kippensoep en stokbrood.

Hij mocht nog even spelen met de bal in het water en naderhand legde ik hem te rusten op een degelijke ligstoel.

Last but not least mocht ie poseren op mijn bijgebruinde koppie.
Ik geloof dat ik het nu weer goed heb gemaakt met hem :-))

Eerste week van de vakantie
De eerste week van de vakantie is net voorbij en het voelt alsof het al veel langer duurt. Goed teken toch?
Nadat ik mijn huis spik en span heb achtergelaten ben ik voor een midweekje vertrokken naar de Limburgse Peel in het plaatsje America.
Lekker in de zon lezen, een hapje eten en uiteraard zwemmen in het subtropische zwembad.

We  kijken uit op een prachtig meer, waar je alleen al van de aanblik tot rust komt.
De bosrijke omgeving zorgt voor veel vogels die ons in de ochtend wakker zingen.
Hoewel er thuis ook veel tjirpende merels en mussen zijn, klinkt het op vakantie toch anders.
Vrijdag gaan we naar huis, maar gelukkig heb ik dan nog de helft van mijn vakantie voor me.

En ook dit logje is mobiel. Zo handig vanaf je vakantie adres.

Vakantie begint!

Vakantie

Ook voor mij is de vakantie weer begonnen. Limburg was dit keer volgens mij als laatste uit de rij waar het schooljaar eindigde.
En hoewel mijn kinderen al 1,5 week genoten van hun vrije dagen, heb ik tot vanmorgen gewerkt.
Iedereen is mooi overgegaan, Angelo slaat zelfs een jaartje over!
Hoe trots kun je zijn.

We hebben al heel wat leuks ondernomen. Zwembad, bioscoop bezocht, shoppen, nog meer zwembad, gezelschapsspellen en uiteraard lekker uitrusten.
De weersvoorspellingen zijn goed en als het minder warm is, ga ik gewoon klussen in huis.
Dus ik ga me niet vervelen.
Voor het eerst sinds jaren loop ik niet al op mijn tandvlees op het einde van mijn (werk) jaar en dat alleen al voelt reuzefijn.
Ik stort me vol energie op de vakantie en hoop er nog een beetje bruiner uit te komen.

Kom maar op zon, ik omhels je met beide armen!

En mijn eerste mobiele logje is een feit!

"Dat mooie rood was ooit voor mij
Een kleur van passie en van wijn"